Layout A

Aproape toate mașinile vândute anul trecut în Norvegia au fost electrice

În 2024, 88,9% dintre mașinile noi vândute în Norvegia au fost complet electrice, evidențiind progresul semnificativ al țării către obiectivul de a vinde exclusiv vehicule electrice până în 2025.

Această creștere, de la 82,4% în 2023, reflectă eficiența politicilor norvegiene care impun taxe ridicate pentru mașinile pe benzină și motorină, în timp ce vehiculele electrice sunt scutite de taxe de import și TVA.

Politicile coerente, menținute de diferite guverne, au fost esențiale în acest succes.

Mărcile de vehicule electrice cele mai populare au fost Tesla, Volkswagen și Toyota, iar vehiculele electrice chinezești au reprezentat aproape 10% din vânzările noi.

Deși unii cumpărători norvegieni, în special companiile de închirieri auto pentru turiști, încă achiziționează mașini cu motoare cu combustie internă, tranziția către vehicule electrice determină schimbări în infrastructură, cum ar fi înlocuirea pompelor de benzină cu stații de încărcare rapidă la benzinării.

Abordarea Norvegiei demonstrează eficacitatea stimulentelor puternice și coerente în promovarea adoptării vehiculelor electrice.

În plus, vehiculele electrice chinezești au câștigat o cotă semnificativă pe piața norvegiană, ajungând la aproape 10% din vânzările de mașini noi, în creștere de la 4,1% în 2021.

Norvegia nu a impus tarife de import pentru vehiculele electrice chinezești, spre deosebire de Uniunea Europeană și Statele Unite.

Producători chinezi importanți precum MG, BYD și XPeng au înregistrat progrese notabile în Norvegia.

Condițiile de piață favorabile și mediul competitiv au facilitat această creștere, consolidând poziția Norvegiei ca lider în tranziția globală către vehicule electrice.

Uniunea Europeană și Statele Unite au crescut tarifele de import, invocând subvenții incorecte acordate vehiculelor electrice chinezești, o afirmație negată de Beijing.

Aceste tarife ar putea împiedica adoptarea vehiculelor electrice chinezești în alte piețe occidentale.

În 2023, China a devenit cel mai mare exportator global de automobile, cu 1,2 milioane de vehicule electrice vândute la nivel mondial.

În general, succesul Norvegiei în adoptarea vehiculelor electrice poate servi drept model pentru alte țări care doresc să accelereze tranziția către transportul durabil.


Politicile fiscale favorabile, infrastructura de încărcare bine dezvoltată și acceptarea largă a vehiculelor electrice de către consumatori au fost factori cheie în realizarea acestui progres remarcabil.

Cu toate acestea, provocările rămân, inclusiv necesitatea de a aborda cererea reziduală pentru vehicule cu combustie internă și de a asigura o infrastructură de încărcare suficientă pentru a susține creșterea continuă a parcului de vehicule electrice.

Pe măsură ce alte țări analizează politicile și strategiile Norvegiei, este esențial să adapteze aceste lecții la propriile contexte naționale pentru a promova adoptarea vehiculelor electrice și a contribui la obiectivele globale de reducere a emisiilor de carbon.

Sursa : https://www.reuters.com/business/autos-transportation/norway-nearly-all-new-cars-sold-2024-were-fully-electric-2025-01-02/

Read More

Layout A (slider)

Aproape toate mașinile vândute anul trecut în Norvegia au fost electrice

În 2024, 88,9% dintre mașinile noi vândute în Norvegia au fost complet electrice, evidențiind progresul semnificativ al țării către obiectivul de a vinde exclusiv vehicule electrice până în 2025.

Această creștere, de la 82,4% în 2023, reflectă eficiența politicilor norvegiene care impun taxe ridicate pentru mașinile pe benzină și motorină, în timp ce vehiculele electrice sunt scutite de taxe de import și TVA.

Politicile coerente, menținute de diferite guverne, au fost esențiale în acest succes.

Mărcile de vehicule electrice cele mai populare au fost Tesla, Volkswagen și Toyota, iar vehiculele electrice chinezești au reprezentat aproape 10% din vânzările noi.

Deși unii cumpărători norvegieni, în special companiile de închirieri auto pentru turiști, încă achiziționează mașini cu motoare cu combustie internă, tranziția către vehicule electrice determină schimbări în infrastructură, cum ar fi înlocuirea pompelor de benzină cu stații de încărcare rapidă la benzinării.

Abordarea Norvegiei demonstrează eficacitatea stimulentelor puternice și coerente în promovarea adoptării vehiculelor electrice.

În plus, vehiculele electrice chinezești au câștigat o cotă semnificativă pe piața norvegiană, ajungând la aproape 10% din vânzările de mașini noi, în creștere de la 4,1% în 2021.

Norvegia nu a impus tarife de import pentru vehiculele electrice chinezești, spre deosebire de Uniunea Europeană și Statele Unite.

Producători chinezi importanți precum MG, BYD și XPeng au înregistrat progrese notabile în Norvegia.

Condițiile de piață favorabile și mediul competitiv au facilitat această creștere, consolidând poziția Norvegiei ca lider în tranziția globală către vehicule electrice.

Uniunea Europeană și Statele Unite au crescut tarifele de import, invocând subvenții incorecte acordate vehiculelor electrice chinezești, o afirmație negată de Beijing.

Aceste tarife ar putea împiedica adoptarea vehiculelor electrice chinezești în alte piețe occidentale.

În 2023, China a devenit cel mai mare exportator global de automobile, cu 1,2 milioane de vehicule electrice vândute la nivel mondial.

În general, succesul Norvegiei în adoptarea vehiculelor electrice poate servi drept model pentru alte țări care doresc să accelereze tranziția către transportul durabil.


Politicile fiscale favorabile, infrastructura de încărcare bine dezvoltată și acceptarea largă a vehiculelor electrice de către consumatori au fost factori cheie în realizarea acestui progres remarcabil.

Cu toate acestea, provocările rămân, inclusiv necesitatea de a aborda cererea reziduală pentru vehicule cu combustie internă și de a asigura o infrastructură de încărcare suficientă pentru a susține creșterea continuă a parcului de vehicule electrice.

Pe măsură ce alte țări analizează politicile și strategiile Norvegiei, este esențial să adapteze aceste lecții la propriile contexte naționale pentru a promova adoptarea vehiculelor electrice și a contribui la obiectivele globale de reducere a emisiilor de carbon.

Sursa : https://www.reuters.com/business/autos-transportation/norway-nearly-all-new-cars-sold-2024-were-fully-electric-2025-01-02/

Read More
Read More

Lista substanțelor periculoase – căutare după număr ONU

Read More

Dispozitiv salvare animale mari

Hamul pentru animale :

Bara fier tip U : 120 cm x 6 cm x 4 cm

Cârligele pot fi mutate daca animalul e mai mic sau mai mare ( găurile le-am dat la 5 , 15 , 25 , 35 cm de marginea barei )

Furtunele pentru ham

Furtun tip B , dublat si cusut

Dimensiune: 5 m lungime totala / furtun , 2 bucați

Astea le folosim doar la ham pentru ca sunt scurte si țin bine animalu . Pot fi folosite si cele lungi daca situația o impune .

Probă dizpozitiv

Furtunele lungi – pentru tragere manuala a animalelor căzute in mlaștini , gropi , râpe ( vezi curs video )

Dimensiuni : lungime totala furtun tip B – 8 m x 2 bucați . Astea nu sunt dublate , pentru ca greutatea nu e la fel de mare daca tragi animalu .

Tija pentru manevrare furtune in jurul animalului :

Tija pentru introducerea furtunelor pe sub animal( cand e cazut in mlaștini sau unde nu te poți apropia daca e agresiv )  . Asta nu o avem inca , vrem si noi sa ne facem .

Prelata pentru transport ( nu o avem ) – e din ceva plastic sau cauciuc gros .

Cursul Video :

Read More

Leadership

Dacă te consideri un adevărat lider, atunci mesajul acesta este pentru tine. Nu te aștepta ca cei din jur să te urmeze de bunăvoie fără să fi construit mai întâi o relație autentică cu ei. Încrederea este fundamentul oricărei echipe puternice.

Pentru a câștiga această încredere, trebuie să faci un efort sincer , să fii liderul de care echipa ta are nevoie. Titlul de lider nu este suficient – trebuie să dovedești că meriți acest titlu. Sunt deja mulți care poartă titlul, dar puțini care îl onorează cu adevărat.

Cei pe care îi conduci trebuie să simtă că pot avea încredere în tine. Trebuie să știe ,fără îndoială , că îi sprijini și că le ești loial. Trebuie să vadă că îți pasă de succesul lor, nu doar în carieră, ci și în viață.

Fără încredere, nu există conducere reală. Este atât de simplu. Oamenii ar putea să te urmeze doar pentru că sunt plătiți să o facă, doar pentru că tu ești cel care dă ordinele. Dar crede-mă, nu îți dorești asta. Aceasta se transformă în cele din urmă într-o echipă plină de resentimente, care abia așteaptă să scape de șeful lor și urăște să vină la muncă.

Vrei să fii un „lider bun”? Începe să îți pese de oameni. Construiți relații autentice cu ei, câștigă-le încrederea, nu doar așteapt-o. Să aștepți încrederea fără să fi muncit pentru ea este ilogic. Vrei să te urmez? Arată-mi că ești de încredere.

“Leadership only exists if people follow when they would have the freedom to NOT follow. Otherwise, it’s just power. And power is not leadership.” -Jim Collins

Read More

Lectie Descarcerare 21.01.2014 – Tura 1

Stabilizare :

Înlăturarea ușilor

Verificare stalpi inainte de taiere

Inlaturarea partilor laterale

https://youtu.be/h_zVjEpgFDM?si=jIJhZsad1YA4CTPY

Suplimentarea spatiului de lucru ( auto sport )

Inlaturarea plafonului

Ridicarea bordului

https://youtu.be/kQ4TInm55dw?si=a6ya1JrdoMkR3ZWb

Perne holmatro

Concurs Holmatro – Echipa Romania

Read More

Layout A (combined with B)

Aproape toate mașinile vândute anul trecut în Norvegia au fost electrice

În 2024, 88,9% dintre mașinile noi vândute în Norvegia au fost complet electrice, evidențiind progresul semnificativ al țării către obiectivul de a vinde exclusiv vehicule electrice până în 2025.

Această creștere, de la 82,4% în 2023, reflectă eficiența politicilor norvegiene care impun taxe ridicate pentru mașinile pe benzină și motorină, în timp ce vehiculele electrice sunt scutite de taxe de import și TVA.

Politicile coerente, menținute de diferite guverne, au fost esențiale în acest succes.

Mărcile de vehicule electrice cele mai populare au fost Tesla, Volkswagen și Toyota, iar vehiculele electrice chinezești au reprezentat aproape 10% din vânzările noi.

Deși unii cumpărători norvegieni, în special companiile de închirieri auto pentru turiști, încă achiziționează mașini cu motoare cu combustie internă, tranziția către vehicule electrice determină schimbări în infrastructură, cum ar fi înlocuirea pompelor de benzină cu stații de încărcare rapidă la benzinării.

Abordarea Norvegiei demonstrează eficacitatea stimulentelor puternice și coerente în promovarea adoptării vehiculelor electrice.

În plus, vehiculele electrice chinezești au câștigat o cotă semnificativă pe piața norvegiană, ajungând la aproape 10% din vânzările de mașini noi, în creștere de la 4,1% în 2021.

Norvegia nu a impus tarife de import pentru vehiculele electrice chinezești, spre deosebire de Uniunea Europeană și Statele Unite.

Producători chinezi importanți precum MG, BYD și XPeng au înregistrat progrese notabile în Norvegia.

Condițiile de piață favorabile și mediul competitiv au facilitat această creștere, consolidând poziția Norvegiei ca lider în tranziția globală către vehicule electrice.

Uniunea Europeană și Statele Unite au crescut tarifele de import, invocând subvenții incorecte acordate vehiculelor electrice chinezești, o afirmație negată de Beijing.

Aceste tarife ar putea împiedica adoptarea vehiculelor electrice chinezești în alte piețe occidentale.

În 2023, China a devenit cel mai mare exportator global de automobile, cu 1,2 milioane de vehicule electrice vândute la nivel mondial.

În general, succesul Norvegiei în adoptarea vehiculelor electrice poate servi drept model pentru alte țări care doresc să accelereze tranziția către transportul durabil.


Politicile fiscale favorabile, infrastructura de încărcare bine dezvoltată și acceptarea largă a vehiculelor electrice de către consumatori au fost factori cheie în realizarea acestui progres remarcabil.

Cu toate acestea, provocările rămân, inclusiv necesitatea de a aborda cererea reziduală pentru vehicule cu combustie internă și de a asigura o infrastructură de încărcare suficientă pentru a susține creșterea continuă a parcului de vehicule electrice.

Pe măsură ce alte țări analizează politicile și strategiile Norvegiei, este esențial să adapteze aceste lecții la propriile contexte naționale pentru a promova adoptarea vehiculelor electrice și a contribui la obiectivele globale de reducere a emisiilor de carbon.

Sursa : https://www.reuters.com/business/autos-transportation/norway-nearly-all-new-cars-sold-2024-were-fully-electric-2025-01-02/

Read More

file found.files found.1203PreviewDownloads: 169Download1202PreviewDownloads: 157Download1203PreviewDownloads: 169Download1202PreviewDownloads: 157DownloadNo files found.

Read More

Layout A (with pagination)

Aproape toate mașinile vândute anul trecut în Norvegia au fost electrice

În 2024, 88,9% dintre mașinile noi vândute în Norvegia au fost complet electrice, evidențiind progresul semnificativ al țării către obiectivul de a vinde exclusiv vehicule electrice până în 2025.

Această creștere, de la 82,4% în 2023, reflectă eficiența politicilor norvegiene care impun taxe ridicate pentru mașinile pe benzină și motorină, în timp ce vehiculele electrice sunt scutite de taxe de import și TVA.

Politicile coerente, menținute de diferite guverne, au fost esențiale în acest succes.

Mărcile de vehicule electrice cele mai populare au fost Tesla, Volkswagen și Toyota, iar vehiculele electrice chinezești au reprezentat aproape 10% din vânzările noi.

Deși unii cumpărători norvegieni, în special companiile de închirieri auto pentru turiști, încă achiziționează mașini cu motoare cu combustie internă, tranziția către vehicule electrice determină schimbări în infrastructură, cum ar fi înlocuirea pompelor de benzină cu stații de încărcare rapidă la benzinării.

Abordarea Norvegiei demonstrează eficacitatea stimulentelor puternice și coerente în promovarea adoptării vehiculelor electrice.

În plus, vehiculele electrice chinezești au câștigat o cotă semnificativă pe piața norvegiană, ajungând la aproape 10% din vânzările de mașini noi, în creștere de la 4,1% în 2021.

Norvegia nu a impus tarife de import pentru vehiculele electrice chinezești, spre deosebire de Uniunea Europeană și Statele Unite.

Producători chinezi importanți precum MG, BYD și XPeng au înregistrat progrese notabile în Norvegia.

Condițiile de piață favorabile și mediul competitiv au facilitat această creștere, consolidând poziția Norvegiei ca lider în tranziția globală către vehicule electrice.

Uniunea Europeană și Statele Unite au crescut tarifele de import, invocând subvenții incorecte acordate vehiculelor electrice chinezești, o afirmație negată de Beijing.

Aceste tarife ar putea împiedica adoptarea vehiculelor electrice chinezești în alte piețe occidentale.

În 2023, China a devenit cel mai mare exportator global de automobile, cu 1,2 milioane de vehicule electrice vândute la nivel mondial.

În general, succesul Norvegiei în adoptarea vehiculelor electrice poate servi drept model pentru alte țări care doresc să accelereze tranziția către transportul durabil.


Politicile fiscale favorabile, infrastructura de încărcare bine dezvoltată și acceptarea largă a vehiculelor electrice de către consumatori au fost factori cheie în realizarea acestui progres remarcabil.

Cu toate acestea, provocările rămân, inclusiv necesitatea de a aborda cererea reziduală pentru vehicule cu combustie internă și de a asigura o infrastructură de încărcare suficientă pentru a susține creșterea continuă a parcului de vehicule electrice.

Pe măsură ce alte țări analizează politicile și strategiile Norvegiei, este esențial să adapteze aceste lecții la propriile contexte naționale pentru a promova adoptarea vehiculelor electrice și a contribui la obiectivele globale de reducere a emisiilor de carbon.

Sursa : https://www.reuters.com/business/autos-transportation/norway-nearly-all-new-cars-sold-2024-were-fully-electric-2025-01-02/

Read More

Curs SMURD

  1. DOWNLOAD PDF
Read More
Read More

Lista substanțelor periculoase – căutare după număr ONU

Read More